fredagshold

Aktiviteter om
Fredagen:
GOD MORGEN
DEN HÅRDE MORGENVÆKKER
FREDAG 08.30-09.30
Her er der fuld fart på med forskellige løbeformer, sving og muskelstyrkende øvelser, således at vi opnår en optimal effekt på kredsløbet, styrken og bevægelsesfærdigheder i forholdsvis højt tempo. Efter timen er vi ikke totalt smadrede – tværtimod har vi fået ny energi, men vi lover at der er brug for et bad efter turen.
Instruktør: Preben Rasmussen
Sted: Gymnastiksalen indgang F
STYRKETRÆNING
FREDAG 08.30-09.30
Opvarmning i salen med øvelser ca. 20 min. med konditionstræning og små lege. Efter opvarmning bruger vi maskinerne og strækker derefter fælles ud.
Underviser: Helle Vinsten
Sted: Odense idrætshal
LEG OG MOTION
FREDAG 09.00-10.00
Vi arbejder med smidighed, styrke og kondition. Igennem god musik og alsidige bevægelser får vi hjertet til at banke, kroppen kommer i topform, og vi øger livsglæden.
Instruktør: Morten Larsen
Sted: Odense Idrætshal/gymnastikhallen
”STOL PÅ DIG SELV”
HENSYNSTAGENDE TRÆNING
FREDAG 9.00-10.00
Har du knæ, hofte, eller rygproblemer, eller andet som påvirker din bevægelsesfrihed? – og trænger du til at få et lille puf i den rigtige retning for at komme i gang med at styrke kroppens muskler og led?
Vi tilbyder opfølgende/vedligeholdende træning med individuel vejledning.
– Vi bruger STOLEN som støttende og tryghedsskabende redskab i træningen.
Er du gangbesværet / rollatorbruger så er ”STOL PÅ DIG SELV” lige holdet for dig
Underviser: Elsebeth Andersen
Sted: Fitness Huset.
ÆLDRE I BEVÆGELSE
FREDAG 09.30-10.30
Timen indeholder alsidige bevægelser og øvelser, der krydres med god musik og
bevægelsesglæde. Vi arbejder med styrketræning uden vægte, kondition og balance. Træningen er god for dig, der skal genoptrænes efter en skade eller et sygdomsforløb.
Instruktør: Preben Rasmussen
Sted : Gymnastiksalen indgang F
Dette hold er en del af projekt Motion
giver fællesskab.
STYRKETRÆNING m/maskiner
FREDAG 9.45 – 10.45
10.45 – 11.45
Få styrket hele kroppen. Efter opvarmning bruger vi maskinerne og strækker derefter fælles ud.
Instruktør: Helle Vinsten
Sted: Odense idrætshal
YOGA FOR LIVSNYDERE
FREDAG 10.30-11.30
Øvelserne går ind og virker på vores krops muskler, led, nerver og indre organer. På dette hold undervises i øvelser der giver velvære og fysisk overskud. Hver gang afsluttes med en dyb afspænding.
Instruktør: Morten Larsen
Sted: Bevægelsesrummet
Medbring tæppe og pude til hovedet og evt. ben.
STAVGANG ØVEDE
FREDAG 10.30-12.00
Du har gået med stave før og kan gå 5-6 km i rask tempo. Opvarmning, intervaller, lege og udstrækning.
Instruktør: Elsebeth Andersen
Sted: Indgang B
Lån af stave kr. 5,-
STYRKETRÆNING I FITNESS HUSET (nyt hold)
Fredage kl. 11.00-12.00
Underviser: Anne-Mette Mortensen
STORE BOLDE BEGYNDERE
FREDAG 12.15-13.15
Vil du gerne lære at træne på den store bold, så starter vi forsigtigt, og du bliver fortrolig med bolden. Du opnår bedre balance, stabilisering og effektiv træning af især ryggens muskler.
Instruktør: Anne-Mette Mortensen
Sted: Gymnastiksal indgang F

HÅRD FYSISK TRÆNING MOTION FOR DEMENTE                    Mandag: 13.00-14.00 i bev.rum                                                         OG                                                                                                                           Fredag: 11.00-12.00 gymsal. Indg. F                                            Hård fysisk træning med fokus på Kondition,balance og styrke. Underviser: Preben Rasmussen

SVØMNING
FREDAG 13.00-14.00
Lær at svømme eller få pudset stilen af. Vi vil også lave sjove øvelser og lege. Mulighed for let styrketræning 12.30-13.00
Instruktør: Jimmi Andersen
Sted: Odense Universitetsvømmehal.