torsdagshold

Aktiviteter om
Torsdagen:
VANDGYMNASTIK
Torsdag 11.00-12.00
Bevægelse i vand til musik. Øvelser der styrker konditionen og alle kroppens muskler.
Instruktør: Bo Vejgaard
Sted: Vollsmose svømmehal
GOD MORGEN – DEN MELLEMBLIDE START PÅ EN GOD DAG!
TORSDAG 08.00-09.00
Efter grundig opvarmning vil vi bevæge os til musik og du vil få rørt hele kroppen, bl.a. i form af små rotationer af muskler og led. Få smurt leddene og få tilført ny energi. Konditionen bliver også meget bedre.
Instruktør: Helle Vinsten
Sted: Gymnastiksalen indgang F

FLEXMOTION
Torsdag 9.00-10.00
På dette hold bliver alle bevægelsesformer afprøvet.
Alt lige fra  aerobic, rytme, styrke, stræk, balance, Zumba, osv…
Kom gerne med DINE forslag til motionen og musikken !
det bliver hårdt, sjovt og sveddryppende.
Instruktør: Morten Larsen
sted: gymnastiksalen indgang F

BEVÆG DIG BEVAR DIG
Motion for pårørende til demente
TORSDAG 09.30-10.30
Igennem alsidige bevægelser, god musik og leg styrker vi kroppen, både i forhold til styrke, kondition og koordination
Instruktør: Preben Rasmussen
Sted: Bevægelsesrummet
Dette hold er en del af projekt Motion
giver fællesskab.
STYRKETRÆNING I FITNESS HUSET
Torsdage kl. 9.30-10.30
Underviser: Søren Oemig
FITNESSDANS
TORSDAG 10.00-11.00
Fitnessdans er en kombination af forskellige dansearter til god musik. Du får pulsen op og rørt nogle muskler du ikke vidste du havde. Kom og vær´ med og gi´den gas.
Instruktør: Helle Vinsten
Sted: Odense Idrætshal- springsalen
BEVÆG DIG BEVAR DIG
Motion for ægtepar med demens
TORSDAG 10.30-11.30
Igennem alsidige bevægelser, god musik
og leg styrker vi kroppen, både i forhold
til styrke, kondition og koordination.
Instruktør: Preben Rasmussen
Sted: Bevægelsesrummet
Dette hold er en del af projekt Motion
giver fællesskab.
STYRKETRÆNING
TORSDAG 10.30-11.30
TORSDAG 11.30-12.30
Få styrket hele kroppen. Efter opvarmning bruger vi maskinerne og strækker derefter fælles ud. I løbet af timen vil der også indgå spinning.
Instruktør: Helle Vinsten,Morten Larsen
sted: Odense Idrætshal, styrketræningsrummet
SENIORDANS
TORSDAG 13.00-15.00
Find danseskoene frem. Vi danser til god musik f.eks. kædedanse, folkedanse, standarddanse (du behøver ikke at have en partner med).
Instruktør: Flemming Jørgensen
Sted: Indgang F
STYRKETRÆNING
TORSDAG 11.00 – 12.00
Styrketræning med helt nye maskiner i helt nye lokaler.
Instruktør: Anne-Mette Mortensen
sted: Fitnesshuset
STÆRKE BEN
Torsdag 12.15 – 13.15
Har du problemer med knæ- eller hofteled f.eks. pga artrose, så kan du ved hjælp af målrettet træning mindske smerte og funktionstab. På disse hold har vi fokus på at styrke muskulaturen omkring hofte og knæ med enkle øvelser, ligesom vi arbejder med at stabilisere leddene.
Instruktør: Anne-Mette Mortensen
Sted: Fitnesshuset
STYRKETRÆNING
Uden maskiner
TORSDAG 12.00-13.00
TORSDAG 14.00-15.00
Her er det styrketræning uden maskiner. Vi arbejder med øvelser, der styrker musklerne i arme, ben, mave og ryg.
Instruktør: Morten Larsen og Søren Oemig
Sted: kl 14 i Bevægelsesrummet,
kl. 12 i gymnastiksalen
HENSYNTAGENDE STYRKETRÆNING:
TORSDAG 13.30-14.30
Med udgangspunkt i moderne maskiner, løse vægte og andet godt udstyr, har du her mulighed for at træne hele kroppen, som det passer dig. Vi har fokus på evidensbaseret tung styrketræning, balanceøvelser og generel styrkelse af kroppen for at bevare eller forbedre den fysiske funktion. Vi tager hensyn til dine behov og motiverer gerne til, i sikre rammer, at det bliver hårdt. Simpelthen fordi, det er, hvad der skal til for at det virker! Vil du gerne presse kredsløbet og træne konditionen, så er der mulighed for en cykeltur op ad Alpe d’Huez eller en ro tur på Nilen. Alt sammen krydret med god musik og motiverende tilråb.
Underviser: Britta Olsen
Sted: Fitnesshuset
STORE BOLDE
TORSDAG 14.00-15.00
Sjov og effektiv træning med store bolde. Du opbygger en stærk og stabil krop.
Underviser: Anne-Mette Mortensen
Sted: Gymnastiksal indgang F