onsdagshold

Aktiviteter om
Onsdagen:
BOLD OG SPIL
ONSDAG 08.00- 09.00
For dig der holder af at bruge “bolden” i masser af holdspil – fodbold, håndbold, hockey, basket, ultimate, høvdingbold og andre sjove og alternative holdspil – ALLE kan deltage, når bare lysten til at lege med ’verdens bedste motionsredskab’ er der !
Instruktør: Morten Larsen
Sted: Idrætshallen, hal 2
YOGA  FOR SEJE MÆND
ONSDAG 09.15 -10.30
stille og rolige øvelser. Liggende, siddende og stående.
Vi bruger åndedrættet til at strække vores muskler og gøre dem lange og smidige.
Vi skal arbejde med kroppen indefra  og derved opnå en stærkere og smidigere krop, til dejlig rolig musik.
Instruktør: Helle Vinsten
Sted: Gymnastiksal indgang F
STYRKETRÆNING
ONSDAG 9.50-10.50
Få styrket hele kroppen. Efter opvarmning bruger vi maskinerne og strækker derefter fælles ud. I løbet af timen vil der også indgå spinning.
Instruktør: Preben Rasmussen
Sted: Odense Idrætshal
STÆRKE BEN
Onsdag kl. 09.15-10.15
Har du problemer med knæ- eller hofteled f.eks. pga artrose, så kan du ved hjælp af målrettet træning mindske smerte og funktionstab. På disse hold har vi fokus på at styrke muskulaturen omkring hofte og knæ med enkle øvelser, ligesom vi arbejder med at stabilisere leddene.
Instruktør: Anne-Mette Mortensen
Sted: vores nye fitnesshus i Æblehaven bag ældrecentret.
KOST-KROP-MOTION
ONSDAG 10.30-11.30
Debatforum med særlig fokus på krop, kost og motionsvaner i dagligdagen.
Instruktør: Elsebeth Andersen
Sted: Stadionvej 50
STYRKETRÆNING
ONSDAG 11.00 – 12.00
Få styrket hele kroppen.
Efter grundig opvarmning bruger vi maskinerne og strækker derefter fælles ud.
styrketræning med helt nye maskiner i helt nye lokaler.
Instruktør: Helle Vinsten
BEVÆG DIG BEVAR DIG
MOTION FOR DEMENTE
ONSDAG 11.00-12.00
Igennem alsidige bevægelser, god musik og leg styrker vi kroppen, både i forhold til styrke, kondition og koordination
Instruktør: Preben Rasmussen
Sted: Indgang F
Dette hold er en del af projekt Motion
giver fællesskab.
SVØMNING
ONSDAG 11.50-12.30
Lær at svømme eller få pudset stilen af. Vi vil også lave sjove øvelser og lege.
Underviser: Elsebeth Andersen
Sted: Bolbro svømmehal
MOTIONSGYMNASTIK
ONSDAG 12.20-13.15
I denne time bliver hele kroppen rørt. Vi laver gymnastik, styrketræning og danser til god musik. Pulsen kommer op, men der vil ikke være løb. Medbring dit eget liggeunderlag til gulvøvelser.
Go´ motion for både mænd og kvinder.
Instruktør: Anne-Mette Mortensen
Sted: Odense Idrætshal, hal 1
YOGA OG AFSPÆNDING
ONSDAG 12.00-13.00
Yoga er godt både for krop, sind og ånd. Du bliver mere smidig og får en stærkere krop. Vi arbejder med åndedrættet og slutter hver time af med afspænding af hele kroppen.
Instruktør: Morten Larsen
Sted: Gymnastiksalen ind. F
Medbring tæppe og evt. puder til hovedet og ben.
STYRKETRÆNING
ONSDAG 12.15 – 13.15 (bemærk ny tid)
Få styrket hele kroppen.
Efter grundig opvarmning bruger vi maskinerne og strækker derefter fælles ud.
Styrketræning med helt nye maskiner i helt nye lokaler.
Instruktør: Helle Vinsten
MOTION OG BEVÆGELSE
ONSDAG 13.00-14.00
Her vil vi træne kondition, styrke, balance.
Motionen vil være krydret med boldspil og leg, hvor alle kan være med. En time fyldt med sjove og styrkende aktiviteter.
Instruktør: Preben Rasmussen
Sted: Gymnastiksalen indgang F
KOMBINERET VANDGYMNASTIK OG SVØMNING
onsdag kl 12.00-13.00                                                                          Bevægelse i vand til musik.Øvelser der styrker konditionen og alle kroppens muskler.
Instruktør: Lise Myltoft
Sted: Vollsmose svømmehal
SVØMNING
Onsdag kl. 11.10 – 11.55
Der vil være fælles opvarmning, hvorefter de der ønsker det, kan få rettet teknikken. Ellers kan du svømme frit, forsøge dig med dykning, udspring fra kant eller vippe. Har du lyst kan der enkelte gange blive mulighed for at prøve at ro kajak. For at deltage på dette hold skal du kunne svømme uden bælte.               underviser: Anne-Mette Mortensen
Sted: Bolbro svømmehal
BALLSTIK
onsdag 14.00-15.30
Koordination mellem kroppens muskler og massage som styrker blodomløb og for-bedrer balancen.
Første halvdel af lektionen vil hver gang blive med begynderøvelser.
Den sidste halvdel vil der hver gang blive taget hensyn til dem, der har gået til Ball-stik før, tempo og sværhedsgrad øges. Alle er velkomne til at være med til det hele.
Instruktør: Grete Larsen
Sted: Gymnastiksal indgang F