mandagshold

Aktiviteter om
Mandagen:
YOGA OG AFSPÆNDING
MANDAG 8.45 – 9.45 : 2 sal, opgang B
MANDAG 11.30 -12.45: Bevægelsesrummet
Yoga er godt både for krop, sind og ånd. Du bliver mere smidig og får en stærkere krop. Vi arbejder med åndedrættet og slutter hver time af med afspænding af hele kroppen.
Instruktør: Helle Vinsten
Medbring tæppe og evt. puder til hovedet og ben.
VANDGYMNASTIK
MANDAG 08.00-08.30
Bevægelse i vand til musik. Øvelser der styrker konditionen og alle kroppens muskler.
Instruktør: Anne-Mette Mortensen
Sted: Bolbro svømmehal
STAVGANG OG GANG BEGYNDERE
MANDAG 09.00-10.00
Her er der stavgang for begyndere og let øvede. Der er også gang uden stave. Vi går forskellige ruter og med et varieret tempo. Ruterne indeholder også forskellige fysiske udfordringer i form af kuperet terræn og trapper.
Holdleder: Reni Mortensen
Sted: Indgang B
TAICHI – øvede
MANDAG 9.00-10.00
En motionsform fra østen, for både krop og sjæl. Der kræves ingen forudsætninger, og alle kan være med. Det er motion i ”superslowmotion”. Alle bevægelser foregår i et flydende, langsomt og roligt tempo. Du opnår en bedre fysik, bedre balance, bedre koordination og en bedre koncentration.
Underviser: Morten Larsen
Sted: mødelokale indg. F
STYRKETRÆNING
NYT HOLD I DEN NYE TRÆNINGSSAL (4/2 2019)
MANDAG 9.00 – 10.00
Få styrket hele kroppen.
Efter grundig opvarmning bruger vi maskinerne og strækker derefter fælles ud.
Styrketræning med helt nye maskiner i helt nye lokaler.
instruktør: Anne-Mette Mortensen
BÆKKENBUNDSTRÆNING
FOR KVINDER
MANDAG 9.00-10.00
Lær at styrke bækkenbundsmuskulaturen og få gode ideer til styrketræning af bug og rygmuskler.
Instruktør: Elsebeth Andersen
Sted: Indgang L
BEVÆGELSESLÆRE OG AFSPÆNDING
MANDAG 09.15-10.15
På dette hold arbejdes med hele kroppen. Vi træner balance, koordination, krops-holdning og åndedræt med pilates og andre træningsformer. Alle muskler trænes og styrkes, inden der sluttes af med afspænding
Instruktør: Inge Lise Gram
Sted: Bevægelsesrummet

Body Flow (nyt hold) fra d. 4/2
Kl. 10.30-11.30
Blid blanding af yogainspireret og afstressende træning med fokus på balance, smidighed og styrke. Der vil være stående, siddende og liggende øvelser på dette hold, som på en rolig måde styrker hele kroppen og giver velvære. Holdet henvender sig til både mænd og kvinder. Underviser: Anne-Mette Mortensen Opg. C, 2. sal

GRUNDTRÆNING FOR HELE KROPPEN
MANDAG 10.30-11.30
På dette hold arbejder vi med at styrke muskler, led og knogler. Træningen tilrettelægges ud fra deltagernes forudsætninger. Vi træner også balance, koordination og åndedræt. Holdet er også for rollatorbrugere.
Instruktør: Inge Lise Gram
Sted: Indgang L, lokale 26-28 – opstart 5/11-2018
STYRKETRÆNING m/maskiner
MANDAG 10.00 -11.00
Få styrket hele kroppen. Efter opvarmning bruger vi maskinerne og strækker derefter fælles ud. I løbet af timen vil der også indgå spinning.
Odense idrætshal
Instruktør: Helle Vinsten/Preben Rasmussen
STYRKETRÆNING
MANDAG 10.15 – 11.15
Få styrket hele kroppen.
Efter grundig opvarmning bruger vi maskinerne og strækker derefter fælles ud.
Styrketræning med helt nye maskiner i helt nye lokaler.
instruktør: Elsebeth andersen
ALDER GØR STÆRK
MANDAG 10.15-11.15
Styrketræning for alle, også dem over 75. Timen byder på alsidig styrketræning, hvor vi kommer igennem hele kroppen. Vil du have styrket dine muskler igennem effektive øvelser, som kan udnyttes til at gøre dagligdagen lettere – så er dette holdet for dig.
Instruktør: Morten Larsen
Sted: Bevægelsesrummet
GLAD GYMNASTIK 1
MANDAG 11.30-12.30
Her får du rørt hele kroppen. Musklerne bliver stærkere, konditionen bliver bedre og du bliver mere smidig. God, alsidig gymnastik til populær musik. Forholdsvis højt tempo. Liggeunderlag skal medbringes, til at lave øvelser på gulv. Husk væske.
Instruktør: Morten Larsen
Sted: Bolbro Boblen, Falen 95, 5000 Odense C.
STYRK DIN KROP
MANDAG 12.00-13.00
Grundig opvarmning, hvorefter vi laver styrketræning for hele kroppen. Der arbejdes med elastikker, håndvægte, stepbænke og andre rekvisitter.
Instruktør: Preben Rasmussen.
Sted: Gymnastiksal indgang F
SVØMNING
MANDAG 12.10-12.30
Lær at svømme eller få pudset stilen af. Vi vil også lave sjove øvelser og lege.
underviser: Elsebeth Andersen
Sted: Bolbro svømmehal
MINIGOLF
MANDAG 12.30-14.30
Indendørs minigolf i de flotte og hyggelige lokaler på Rugårdsvej 23, alle kan være med, der er mulighed for instruktion.
Baneleje pr. person kr. 20,-
Forening: Putter Team tlf: 66126080

HÅRD FYSISK TRÆNING
MOTION FOR DEMENTE
Mandag: 11.00-12.00 i bevægelsesrum
og
Fredag: 11.00-12.00 gymsal. Indg. F
Hård fysisk træning med fokus på
Kondition,balance og styrke.
Underviser: Preben Rasmussen

STÆRK RYG
MANDAG. 12.45-13.45
Vi laver en kombination af styrke- og
stabilitetstræning, med særlig fokus på øvelser der styrker ryg og kropsstammen.
Vi bruger både løse vægte, maskiner, bolde og elastikker.
Vi laver også øvelser liggende på gulvet.
Du kan deltage, hvis du aktivt ønsker at afhjælpe eller forebygge rygproblemer.
Underviser: Anne-Mette Mortensen
Sted: Fitnesshuset
EFFEKTTRÆNING
MANDAG 13.00-14.00
Sjov og effektiv træning. Du opbygger en stærk og stabil krop.
Instruktør: Helle Vinsten
Sted: Gymnastiksal indgang F
VANDGYMNASTIK/VARMTVANDSBASSIN
MANDAG 13.00-13.30
Underviser: Elsebeth Andersen                                                        Sted:  Bolbro svømmehal (ekstra betaling 100 kr. pr måned.)